tisdag 8 januari 2008

Flanska äl jätteloligt!

Har just avbetat min tredje sista monstertisdag (jag ser ljuset, Jonatan), och idag var det verkligen extra mycket monster över den!

Fonetiklektionen började dock lite lustigt i alla fall. Vi skulle lyssna pa ord/fraser/meningar och kunna höra skillnad pa ord med bokstaven "L" och "R", ni vet det där som japanerna absolut inte klarar av.
Resten av lektionen bestod av att öva pa de franska R:en, ni vet säkert att man gör ett harklande ljud, som da man ska spotta, när man säjer "R" pa franska. Visst, det är ju faktiskt nagot som jag behöver öva pa, men att sitta i dryga 90 minuter och frammana dessa gutturala läten känns aningen överdrivet. Efter lektionen kändes halsen som om jag hade käkat sandpapper till frukost!

Skrivlektionen vill jag inte ens prata om, sa därför gör jag inte det...

Lägg därtill mer läxa och prov än nagonsin förr och plötsligt känns det ganska bra att det bara är 23 dagar kvar!
(men sa här känner jag mig alltid efter tisdagarna...)

Inga kommentarer: