måndag 24 december 2007

God Jul!

Sitter här i hörnet av mormor och morfars vardagsrum och lånar en internetsignal från någon av grannarna. Det mesta är sig likt hur vi har det i Frankrike med andra ord.

Eller. Det var ju inte riktigt sant. Att sitta i ett hörn och kapa bredband är väl kanske det enda som är sig likt från levernet där nere i söder...

Det är kallt här, det första jag inhandlade var ett par vantar.
Här kan jag dusch utan att behöva fokusera på att bli ren innan varmvattnet tar slut.
Här går jag omkring och är konstant mätt.
Här går fönstren att stänga ordentligt och toadörrar att låsa.
Man bränner inte av sig ögonbrynen om man slår på fler spisplatta heller.
Jag förstår vad folk på gatan pratar om (kändes jättekonstigt till en början).

Ja, jag kan fortsätta i en evighet känns det som, men att sitt ensam i ett hörn med en laptop är ju ingen julsyssla direkt. Så istället önskar jag alla en riktigt God Jul!

Och till er i norr så syns vi om ungefär en månad!

Inga kommentarer: