lördag 8 december 2007

Om precis sexton dygn sitter vi bänkade framför Kalle...

... och nu har jag inhandlat min första julklapp för i år!
Eftersom det ryktas att hela tjocka släkten läser den här bloggen verkar det ju onödigt att avslöja vad eller till vem jag har köpt, så det behåller jag för mig själv.

Tycker att det här med julklappshandlandet var ovanligt klurigt i år, detta av följande orsaker:
1. Det måste vara relativt litet. Det ska ju rymmas i väskan och jag vill gärna ha med mig mer än en uppsättning kläder hem till Sverige över jul och nyår.
2. Det får hemskt gärna ha lokal prägel på. Men ingen i min släkt kan franska, vilket minskar alternativen drastiskt. Inga böcker, filmer eller dylikt alltså.
3. Det får inte vara vin. För även om jag hade kunnat köpa ett par fina flaskor helt lagligt här nere så är jag likafullt en skurk enligt svenska staten då jag landar på Arlanda med dem.

Men nu när första klappen är kirrad hoppas jag att det ska rulla på med resten!

Inga kommentarer: