måndag 10 december 2007

Mitt sista inlägg?

Detta kan mycket väl bli mitt sista inlägg. Det är inte helt säkert att jag överlever morgondagen nämligen.

Anledningen stavas fotboll. Imorgon möter det lokala laget Olympique Marseille mitt favorit lag Liverpool. Tyvärr ska jag inte se matchen på plats (det kostade nästan 1500kr för en vettig plats), men däremot har jag tänkt bege mig ut på en pub som visar matchen på TV. Givetvis ska Liverpoolhalsduken plockas ned från väggen dagen till ära.

Nu råkar det vara så att Marseillefansen är det mest fanatiska och våldsamma fansen i hela Frankrike. Benoit, fransmannen vi hängde med i början av våran vistelse här, rådde mig att heja på OM ifall jag någonsin skulle se en match live, annars kunde det gå illa!
Jag vet inte riktigt hur mycket Marseillefansen skulle uppskatta en röd halsduk framför ögonen ifall de förlorar och åker ur turneringen imorgon. Hade jag varit på plats hade jag dock redan skrivit ett testamente...

Nu ska matchen avnjutas på en engelsk pub, så jag hoppas på att hitta några gelikar där. Och kanske klarar jag mig undan med en lindrig misshandel?!


You'll never walk alone heter det om man är Liverpool-fan, och jag är säker på att jag hittar fler med hjärtat hos de röda imorgon, det finns nämligen många engelsmän här i stan.

1 kommentar:

Anonym sa...

4-0. Är det upplopp i stan eller? Lever du=)?

You'll never walk alone.