tisdag 11 december 2007

Jag (och Liverpool) lever!

Mitt förra inlägg blev inte mitt sista, jag tog mig hem från puben helskinnad! Men vad viktigare är att Liverpool är vidare i Champions League, det trodde jag verkligen inte för några veckor sedan.

Det var tyvärr inte så många engelsmän inne på puben som jag hade hoppats på, utan de enda i hela lokalen som inte skrek "PUTAIN" vid Liverpools mål var jag och min engelskfödda klasskompis Anabelle.

Tack vare Liverpools snabba mål i början på första halvlek gav OM-supportrarna upp ganska snabbt. När vi skrek och applåderade vid det tredje och fjärde målet var det inte ens någon som orkade ge oss onda ögat längre. Faktum är att den enda som kommenterade att jag hade "fel" halsduk på mig var faktiskt ganska trevlig. Han konstaterade att våran mittfältare Steven Gerrard helt enkelt var för bra för Marseille-försvaret...

På vägen hem gick jag mina två japanska vänner Saeko och Sayaka. Saeko gick motvilligt vid min sida och påpekade att alla stirrade surt och pekade mot mig. Själv var jag för glad för att lägga märke till det.

Nu hänger min halsduk utanför fönstret på vädring. Dels för att få bort röklukten, men också för att kanske reta en och annan fransos!

Inga kommentarer: