måndag 17 december 2007

Julparty med klassen!

Efter en väldigt onyttig helg med fest, restaurangbesök, ost- och vinkväll med mera, fortsatte måndagen i samma stil. På skolan hade vi nämligen julfest och alla skulle ta med någonting ätbart från sitt eget land. Ett internationellt julbord typ. Mitt för året första och helt klart märkligast julbord. Tack vare mina gäster så slapp jag dock tillaga något. De tog nämligen med sig en burk med pepparkakor som jag hade med mig. Lite slappt från min sida kanske, men jag hade ändå inte hunnit göra någonting den här helgen!

Jag ska försöka sammanfatta lite av det vi åt: Holländsk soppa, kex med röd kaviar, sushi-liknande saker utan rå fisk som jag inte kommer ihåg namnet på, nudelwok, fyllda ägghalvor, vårrullar, brasiliansk pudding, franska chokladbakelser, chokladkringlor, pumpa-grapefrukt sallad och en del annat. Mätt blev man!



1. Fler än jag ville dokumentera spektaklet. 2. Glad Jenae. För andra lektionen i följd (fredag-måndag) bjöd lärare Tissot på vin. Så går det till här i Frankrike!

Det var faktiskt lite för mycket mat för våran klass att trycka i oss, därför bjöd vi in lärare Tissots andra klass, grupp 2D, dvs Annikas klass.


Manuela och dom andra i 2D gjorde rent hus!

När vi hade gäster i klassrummet passade vi på att ta ett gruppfoto av hela klassen. Givetvis stod Annika bakom min kamera. Så här är vi, klass 2A:

Övre raden: Saeko, Tobias, Elena, Mme Cecile Thirion, Mr Pierre Tissot, Philip, Jenae & Angela
Nedre Raden: Avril, Kim-mon, Tituyet, Antoine & Paxely
Sittandes: Kristin & Anabelle
Efternamnen kändes överkurs och jag reserverar mig för stavfel i förnamnen!

Inga kommentarer: