lördag 8 december 2007

Sanningen om varför Annika trampar i hundbajs när inte jag gör det!

Jag har hört att man på allvar inte kan säga att man har bott i Frankrike om man inte trampat i hundbajs. Och visst kan jag förstå talesättet, bajspåsar är inte direkt något fransmännen gillar att lägga pengarna på...

Enligt detta påstående "bosatte sig" Annika här i landet redan någon gång under första eller andra veckan, medan jag ännu lyckats undvika att bli brun om skosulan.
Anledningen är att Annika, som den äkta konstnären hon är, oftast går runt och tänker på allt mellan himmel och gjord, förutom vad hon gör just för tillfället.

Ett fint exempel är när vi var påväg hem en dag. Vi var i trappen upp till lägenheten, (så alla hundbajsar var redan ur vägen) när jag såg att hon verkligen inte befann sig i samma universum som jag. Jag frågade:
- Går du och drömmer Annika?
Hon tittar upp med en förvånad min och utbrister:
- Huh?!


Väl talat.


Jag har även samlat lite mer riktiga citat, längre än bara ett "huh", som Annika yttrat. Nu så här när det är helg och allt tänkte jag bjuda på lite underhållning.

Vi diskuterade hur onödigt det var att alla får telefonkatalogen, det är ju slöseri på träd och så vidare. Och dessutom säger Annika:
"Jag vet inte ens hur man använder gula sidorna!"

När vi för en dryg vecka sedan vill få lite julstämmning genom att spela julmusik:
"Jag gillar inte att alla jullåtar ska vara så kristna!"

Och jag vet inte riktigt varför vi gick och pratade om brunsttider, vi hade väl betat av alla andra tänkbara samtalsämnen, men min kära rumskompis var i alla fall av den uppfattningen att:
"Brunsttider är bara något som någon har hittat på, ungefär som fars dag!"

Återigen, väl talat...


... men då är hon ju blondin också!

1 kommentar:

annika sa...

Ibland kan jag faktiskt vara smart också.