torsdag 20 december 2007

Nu bär det av!

Det blev ingen fest igår. Det blev en lugn kväll hemma med en Ingeborg och en flaska vin istället. Och det är ju absolut inte fy skam.

Snart vankas det lunch på granncaféet för att säga lite god jul å gott nytt år till folk och sedan bär det av hemmåt. Eller ja, till Sverige för min del i alla fall.

Det ska bli riktigt trevligt att komma tillbaka till det kyliga vintervädret, förhoppningsvis med lite vita flingor, trots att jag kommer frysa ihjäl som en apa på Antarktis.
En annan sak som jag verkligen längtar efter på riktigt är julmaten. Tror aldrig jag har längtat efter ett julbord så mycket som jag gör nu! Vid det här laget brukar man ju ha hunnit beta av ett antal julbord redan, eller åtminstone fått lite såsig risgrynsgröt på skolan. Men sådant har vi varit isolerade från här borta. Lite glögg, lite pepparkakor och lite juleskum (tack Sofia och Carina) är den lilla försmak på julen vi hunnit med.

Väskorna är i alla fall packade nu. Hoppas det inte blir alltför mycket övervikt, den här gången kommer vi nog inte undan lika lätt som på hitvägen. Då sa dom att vi skulle få betala övervikten på hemresan.
- Absolut, sa vi.
Vi hade ju nämligen en enkelbiljett...

Inga kommentarer: