tisdag 18 december 2007

Sista rycket!

En enda lektion kvar av det här året nu! Historia mellan 17-19 imorgon. Eftersom det är en valbar kurs sa jag gott nytt år till några av mina klasskamprater idag. Då känder jag att det verkligen är nära nu, nära innan jag åter igen står på svensk mark (och fryser om fötterna).

Ska man vara exakt är det två dygn kvar innan jag vandrar ut från planet på Arlanda, om det inte är försenat vill säga. Jag hade framför mig en kväll med Arlanda Express samt pendeltåg, men då ringde mamma igår och meddelade att det kommer finnas en morbror på plats för att plocka upp mig. Sedan dess har jag haft ett leende på läpparna och allt har gått som på räls. Mördartisdagen med hemsk-lärararen gick smärtfritt. Efter att ha gett oss fyra överraskningsprov på raken struntade hon i läxförhöret vi skulle ha idag. Som pricken över i:et var sista lektionen idag inställd!

Nu ska jag ta å packa faktiskt! Ovanligt tidigt för att var jag, men det imorgon har jag helt enkelt inte tid! Innan lektionen ska det handlas julklappar och efter är en sista fest med svenskarna. Och därmed ska vi inte kliva upp mycket tidigare än vad vi behöver för att hinna med planet på torsdag...


(i skrivandets stund spelas "Livet är en fest" på I-tunes, kan inte annat än hålla med)

Inga kommentarer: