söndag 11 november 2007

100 dagar kvar!

Jag har varit väldigt dålig på att blogga senaste dagarna. Skrev ett blogginlägg i fredags som jag hade tänkt publicera på lördagen, men då hittade vi på annat. Så jag skrev om den för att publicera den på söndagen, men de blev inte då heller. Och nu är det plötsligt torsdag! Jag publicerar den ändå här nedanför, trots att den är väldigt inaktuell.

Tiden går väldigt fort här som jag just påpekade. Jag och Annika (läs: Annika) har gjort en excel-kalender där vi kan se hur många dagar det är kvar tills vi slutar. Idag visar den lilla siffran i kanten: 100 dagar. Då inräknat helger och lov. Vi kommer ju faktiskt vara i Sverige drygt två veckor av dessa hundra dagar (20dec-04jan). Tyvärr stannar jag nog hela tiden nere i södra delarna av Sverige, men efter nyår äre ju bara tre veckor kvar tills vi kommer hem på riktigt...

100 dagar låter som en ganska lång tid. Säger man ett tredjedels år (vilket det iofs inte riktigt är) så låter det ännu längre. Men med tanke på att vi redan varit här ca 20dagar, som gått ooootroligt fort, så är det bara fem likadana 20-dagars-perioder kvar, och det låter verkligen jättekort!

Egentligen publicerat: 2007-okt-18 @ 20:42

Inga kommentarer: