söndag 11 november 2007

Värsta skolstarten någonsin!!!

Idag, måndag, började jag skolan.

Hade ändå sett fram emot det lite grann, ha nått å göra på dagarna lixom.

Men det var hemskt. För första gången i mitt liv var jag sämst i klassen. Låter kanske inte så hemskt, men för er som känner mej förstår ni kanske att jag kände mej som om jag kommit till typ mars eller nått. Jag funderade ett tag på om jag skulle byta ner mej en grupp, men då hamnar jag på nybörjarnivån. Femårs franskastudier i sverige, med VG som lägsta betyg och hamna i nybörjarnivån, det skulle inte kännas så bra...

Så jag får väl ta tjuren vid hornen och hålla mig kvar tills det lugnat sig. För jag inbillar mig att det kommer gå lättare efter ett tag. Men det känns faktiskt som att det kommer vara svårt att lära sig ett språk då man inte förstår vad läraren säger. Men lärarna verkar bra trots allt. Mina två huvudlärare är Mme Thirion & Mr Tissot.

Mme Thirion är en ung tjej, snygg också, precis vad jag satt och sa till Annika för någon dag sen att jag ville ha :P Kanske inte i klass med Linda på A-torp (ifall du läser den här bloggen, johannes), men för å vara fransk så är hon helt okej! (har tidigare under min vistelse här slagit fast att svenska tjejer är mycket snyggare än franska, eller för den delen troligtvis snyggare än alla andra tjejer i hela världen om man skulle dra något subjektivt snitt. Så det är bara att ni tar åt er där hemma (nej, inte du mamma, nära släktingar gills aldrig i sånna här sammanhang...)!

Men tillbaka till lärarna. Min andra lärare, Mr Tissot, har jag inte haft nån lektion med än, men det har annika däremot. Han verkar va en riktigt go' gubbe. Ser ändå lite framemot första lektionen med honom.

Nu så här på kvällen känner jag mej inte lika förtvivlad som jag gjorde direkt efter skolan, får väl se hur det känns imorn... (att jag just fick veta att AIK spöade skiten ur Boorks Boys kan ju faktiskt ha en bidragande orsak till att ja e på bättre humör, och det faktum att jag har fått mitt studielåneansökan beviljad åxå, två glada nyheter lixom, jippee!)



____________________________________________
Men det ska tillaggas att redan nu idag; efter andra skoldagen, kanns livet mkt battre. idag va skolan typ kul, fast att jag har 7 timmar i rad utan rast!!!

Egenligen publicerat: 2007-okt-09 @ 20:48

Inga kommentarer: