söndag 11 november 2007

Mitt liv som hora!

Nej, jag har inte börjat sälja mej själv, CSN-pengarna räcker än så länge...

Idag, med hjälp från min blonda rumskamrat, har jag äntligen insett vad mitt namn betyder (hon tänker verkligen till ibland, trots sin hårfärg)!

I sånna där namnböcker där det står namns betydelser, ursprung, antal som heter det, och övrig bullshit tycker jag mig minnas att Tobias betyder Gud är god, typ på något fornhebriskt språk eller dylikt. I dagens verklighet är dock betydelsen mycket mer ogudaaktig.

Här i Aix pratar jag om dagarna mest engelska, tvåa kommer svenska, och sen blir det väl lite franska också. Lite smått ironiskt, men så är verkligheten just nu. När vi flyttar tillbaka hoppas jag att alla tre språket ska ligga på en relativ jämn användningsnivå.

Men tillbaka till det här med mitt namn. Eftersom det snackas mycket engelska så har jag åter vant mej vid att tilltalas som jag gjorde åren vi bodde utomlands. Tobias med engelsk uttal helt enkelt. Om man dissekerar mitt namn med detta uttal blir resultatet mindre smickrande:

To - buy - ass.

Kort sagt, precis det yrket som prostituerad går ut på. Jag kan nästan höra hallickarna borta i Amsterdam viska till ett gäng torskar från London: "Are you here to buy ass?"

To - buy - ass.

Tack mamma!

Näe, tycker faktiskt det är ganska roligt, det jag är mest chockad över är att jag inte upptäckt detta tidigare i mitt liv, särskilt med tanke på hur mycket jag faktiskt kallats för Tobuyass och inte bara Tobias.

En varning är dock härmed utfärdad till alla blivande föräldrar. Nu vet ni iaf vilka tråkningar eran lilla gullgosse kan råka utför om ni ger honom namnet Tobias. Hur partisk jag än må vara så hamnar namnet iaf inte riktigt i den grupp av namn som man absolut inte ska döpa barn till längre, ni vet, Ulla, Britta och Dick...


________________________________________________________________

Och en till sak. Jag hade egentligen tänkt ha det här som ett annat inlägg, men sen kom jag på att de passade in ganska bra under den här rubriken också...

Idag, lördagen den 20e oktober, har jag haft min första riktiga bakfylla. Hipphurra.

Då förstår ni ungefär hur min dag har varit.

Och hur min gårdag var också för den delen.

Hur går då detta ihop med rubriken "Mitt liv som hora"?

Jo, anledningen till detta tillstånd stavas, i alla fall till en viss del, "Fuck the dealer". Ett kortspel som helt enkelt går ut på att inte bli dealer vid fel tillfälle, då kan det bli lite för mycket av det goda. I got pretty fucked, kan man nog lugnt säga.

Kanske ska vi börja kalla spelet Fuck To-Buy-Ass?

Gårdagen blev dock väldigt kul, men idag har jag legat och grämt mig själv lite över att jag inte var bättre på det där spelet...

Egentligen publicerat: 2007-okt-22 @ 10:50

Inga kommentarer: