tisdag 27 november 2007

Halvtid!

Idag kom det en tjej från Holland hem till oss. Anledning var att hon var intresserad av våran lägenhet då vi flyttar ut - det är ju inte så länge kvar...

Det kändes lite hemskt att inse att det är så lite tid kvar här. Och en fjärdedel av tiden som är kvar ska ju faktiskt tillbringas i Sverige. Men när jag räknar på det inser jag att vi faktiskt precis nått halvtid. 60 dagar kvar till vi har slutat skolan. Det är två månader kvar alltså. Två har passerat. Vi har även kommit halvägs i antal effektiva skoldagar. Sex och en halv vecka av tretton.

Hennes besök ledde dock inte bara till en massa kalenderräknande, utan vi kändes oss även tvungna att städa innan hon kom förbi. Så nu är lägenheten finare än vad den någonsin varit! Annika har tänkt passa på å ta en massa bilder på lägenhet då den är i detta tillstånd, och det slog mig att jag nog aldrig lagt upp några bilder på hur vi bor, så jag kanske lånar några och lägger upp senare, det har ju varit skralt med bilder de senaste inläggen.

Inga kommentarer: