söndag 11 november 2007

Två anledningar färre att längta hem



Jag lånade den sus, hoppas det är okej!
Den ovannämde började hennes inlägg "Det här är mina favoritblondiner." Det påståendet gäller naturligtvis mig också. Som jag har saknat dessa två under min tid här i Frankrike.
Idag åkte dom iväg, långt bort, till ett ställe där invånarna har snea ögon. Avståndet mellan oss ökar med massor med mil bara under tiden jag skriver detta inlägg. Men även om avståndet ökar så känns det ändå som om vi kommer närmre varandra på något konstigt sätt. Nu är vi alla ute i världen och reser och jag kan inte längre längta hem efter dom.
Julia kommer hem nån vecka före mig, men Tove, henne kommer det dröja innan man ser.
Men även om stan är två fina flickor fattigare för tillfället så finns det många andra där hemma som jag saknar med jämna mellanrum...

Och på tal om Julia, i förrgår fick jag mitt första brev i våran franska lilla brevlåda. Det värmde. Det var nog första gången det här milleniet som jag fick ett handskrivet brev (icke-vykort), hur trevigt som helst faktiskt!

Och på tal om att fara ut och resa, jag drar till Barcelona på åtta timmar, så det är väl bäst att jag får mig lite skönhetssömn först! På återhörande, troligtvis när jag återvänt från Spanien...
Egentligen publicerat: 2007-okt-31 @ 21:59

Inga kommentarer: