söndag 11 november 2007

Diverse nedräkningar

Jag och Annika har ju våran Excel-kalender som jag har nämnt tidigare någon gång i bloggen. Där har vi en nedräkning till den dagen då skolan slutar, den 25 januari alltså.

Jag tog mig en liten titt på vad som står inskrivet i våran lilla kalender och kom fram till följande små nedräkningar:

1 dag kvar, tills jag är i Barcelona.

5 dagar kvar, tills jag är hemma igen. (hemma = Aix)

15 dagar kvar, tills Brittany fyller år.

28 dagar kvar, tills vårat första prov i fransk Historia.

44 dagar kvar, tills Sofia och Carina kommer på besök.

50 dagar kvar, tills jag är hemma igen. (hemma = Sverige)

66 dagar kvar, tills jag är hemma igen. (hemma = Aix)

86 dagar kvar, tills jag slutar skolan.

Och ska jag ge mej på en gissning, så är det:
92 dagar kvar, tills jag är Hemma igen. (Hemma = Strandvägen 48, 930 15 Bureå, SWEDEN)

Som ni ser finns det många ställen jag kallar hemma just nu. Men hemma med stort H är fortfarande det där vita huset med röda knutar uppe i norr.

Inga kommentarer: