söndag 11 november 2007

Måndag, tisdag, helg!

Ja, man brukar väl kalla onsdag för lill-lördag, men det är inte det jag syftar på.

En god vän och granne (vi kan väl säga att hon heter Lisa, för det gör hon ju faktiskt) brukade på onsdagar under gymnasietiden säga: "Imorgon kan man säga att imorgon blir det helg!" Vips kändes veckan inte lika tung när man satt där i blåsofforna och väntade på att första onsdagslektionen skulle börja, helgen var ju trots allt inte för alltför långt borta...

Men här i Aix så känns det nästan som att helgen är nära redan på tisdagen! Tisdagen är ju som bekant min mardrömsdag med sju timmar i streck. Onsdagen känns inte som skola alls tack vare att vi bara har en lektion, fredagen likaså. Torsdag har jag visserligen sex timmar i streck, men lärarern jag har under torsdag/fredag är så otroligt mycket bättre än den på måndag/tisdag, så att dessa timmar känns faktiskt inte jobbiga alls.

Har fått höra att vår elaka (men snygga) språklärare har jättedåligt rykte i hela södra Frankrike och våran braiga lärare är en av dom bästa som finns. Jag kan bara instämma i detta. Det känns nästan som skolledningen har satt ihop dessa två lärare till våran klass för att skapa någon sorts jämnvikt, typ.

Inga kommentarer: