lördag 17 november 2007

Internet hatar mig!

Det känns som att jag inte har bloggat på jättelänge, men jag insåg just att det bara var två dagar sedan senast. Anledningen till detta är dock inte att jag inta har haft saker att skriva om, utan helt enkelt att vårat internet har börjat hata mig! Då Annika sitter vid datorn funkar det för det mesta bra, men då jag ska göra något tvärvägrar den!

Så för att vinna över internet på min sida har jag virkat ett litet klädesplagg till våran trådlös adapter. Jo, ni läste rätt. Jag har virkat! Annika har ju satt igång med virkande på heltid så hon lärde mig också. Förutom den lilla adapter-overallen har jag även virkat en objektiv-värmare till min kamera. Jag håller mig helt enkelt till klädesplagg åt elektroniska prylar, de är inte lika kräsna som människor...

Mina vackra alster! Nu behöver inte USB-adaptern frysa längre, den ligger ju nämligen oftast utanför vårat fönster, eftersom signalen är bäst där.

Nu är jag dock ganska mätt på det här med virkandet. Hade något sagt till mig för ett år sedan att jag skulle ligga i en soffa i en egen lägenhet i södra Frankrike och virka klädesplagg till min systemkamera, då hade jag nog dumförklarat den personen ganska saftigt. Det blir inte alltdi som man tänkt sig helt enkelt.
Har i dagarna kommit fram till att det kommer kännas jättekonstigt när den här tiden är över. Livet här är verkligen min vardag nu och att komma tillbaka till Bureå i januari känns lika främmande som det för 7 veckor sedan kändes att flytta utomlands. Hela livet förändras - en gång till. Men jag har bestämt mig nu för att jag kommer hem som det var tänkt i alla fall. Funderade seriöst på att stanna i ett år i ungefär två dagar, men I'll be back precis som planerat...

Inga kommentarer: