söndag 11 november 2007

Brev som värmer!

Sedan jag la upp våran franska adress på bloggen har det dimpt ner två stycken brev adresserade till moi, Annika har fått ett antal fler...

Det första kom från Julia, dagen före blondinduon drog till sydost-asien. Det kan mycket väl ha varit mitt första riktiga brev sen jag slutade brevväxla med mina gamla klasskompisar från Irland (vykort, julkort mm undantagna), vilket var ganska precis tio år sedan. Aldrig förr har jag blivit så glad över nått som någon skrivit till mig, tack Julia!

Det andra brevet kom idag. Eller brev och brev, jag skulle nästan vilja kalla det för paket, en julklapp i förskott! Det var lilla mamsen som stod som avsändare.
Jag försökte givetvis genast öppna det. Det var ett sånt där stort, grönt, vadderat kuvert. Det var dock väldigt väl igenklistrat, så i min iver att öppna det råkade jag slita uppkuvereten bit nedanför där vadderingen börjat. Poff. Det gråa damm-aktiga materialet som fanns där i dalade sakta ner mot golvet likt snöflingor (det närmaste snö jag kommer få uppleva här nere kanske).
I kuveret låg i alla fall några tidningar (Pro Hockey, Knasen och en kryss-tidning), en påse algrens bilar och ett brev. Lilla julafton redan i november!
När jag såg allt det här fick jag lite flashbacks från tiden vi bodde i Kanada/Irland. Då brukade jag få Bamse-tidningar och Zoo-tablettaskar på posten. Inte mycket har ändrats, för jag blev lika barnsligt glad nu som då! Jag ville bara lägga mig ner och börja läsa det där reportaget om Niklas Bäckström som det puffades för på framsidan av Pro Hockey, sen insåg jag att skolan började om åtta minuter, nästan lika kul?

Inga kommentarer: