måndag 12 november 2007

Barca-bilder!

Som jag nämnt tidigare så tog jag nästan 300 bilder under mina fyra dagar i Katalonien. Tyvärr så blev jag inte nöjd med alltför många samt att jag glömde att ta med kameran på de två mest "värda" ställena att fota på. Men här kommer ett litet urval av bilderna jag tog i alla fall!


Lite utsiktsbilder över den stora staden.
Tjejen på bilden är Kristin som går i min klass här i Aix.



Huvudgatan i Barcelona, la Rambla, var ständigt fullsmockad. Längs gatan fanns det en massa utklädda figurer som stod och gjorde sig lustiga och hoppades på att få lite småslantar, min favorit var nog djävulen (se nedan)!



FC Barcelona, "Mer än en klubb", så står det på Camp Nous läktare. Jag är glad över att jag hann besöka denna Europas största fotbollsarena, men besviken över att jag inte hann se någon match på den. Men tack vare detta har jag ju en utmärkt anledning att återvända hit!


Vi hade väldigt tur med vädret, vilket givetvis förgyllde denna resa lite extra. Bilden till vänster är tagen på en av de där turist-bussarna som vi åkte omkring i för att upptäcka staden.
Sådär ja! Nu ska jag sätta igång och redigera lite bilder från i helgen!

Inga kommentarer: