tisdag 20 november 2007

Drömmar om hemlandet

Nu har jag länge varit i en period fri från den där känslan som brukar kallas för hemlängtan.
Jag trivs med tillvaron här och kan komma på mig själv med att bara vandra omkring på gatorna och njuta av att vara i Frankrike (precis som min Frankrike-älskande vän Louise sagt åt mig att göra)!

Men det är just nu när jag befinner mig i detta tillfredställda tillstånd som jag börjar drömma om dagen jag kommer hem, dagen jag åter sätter min fot på Västerbottnisk mark. Två nätter i rad har denna framtida dag besökt mig i mina drömmar. Märkligt.

För att glömma mina nattliga tankar och fokusera på verklighet så är det nu exakt en månad kvar tills jag åter sätter tidigare nämnda fot på svensk mark åtminstone. Det betyder med andra ord att julen närmar sig. Diverse julutsmyckningar har redan åkt upp här i Aix och jag ska väl försöka fotografera dessa nån dag och lägga upp på bloggen. I övrigt har väl inte någon riktig julstämmning infunnit sig än...

Har egentligen inte något mycket annat att berätta, läxorna har ökat med en alldeles för brant kurva och det tar upp en del tid. Hoppas dock på att vi gör bort det värsta nu så att det inte blir allt för tjockt lagom till jul!

Inga kommentarer: