söndag 11 november 2007

Om Barcelona och att gifta sig med gangsterbrudar!

Idag bestämde jag mig. Det blir en trip till Barcelona för min del. Egentligen hade jag nog bestämt mig hela tiden, även om det fanns en del starka argument för alternativet.

Men nu blir det så här att på torsdag klockan 6 på morgonen (!!!) så avgår bussen som ska ta mig till Katalonien. Återvänder gör jag någon gång söndag natt, typ några timmar före skolan börjar på måndag i alla fall...

Jag far egentligen till Barcelona utan att veta alls vad jag ska göra, har ingen som helst aning om vad som händer. Resebyrån har väl ordnat något sorts program för dagarna eftersom det följer med en guide, men mer än så vet jag inte. Jag resonerar dock som så att i en stad som Barcelona kan man väl inte ha tråkigt?

Barcelona som stad kändes i alla fall mycket mer lockande än Nancy och Strasbourg i Norra Frankrike. För dit ska nämligen Annika, Robert och Brittany. Det starkaste argumentet för att följa med dom var väl just att följa med dom, för med trevligt sällskap blir ju vilken resa som helst rolig. Men jag hittar säkert bra folk att vara med i Barcelona också, jag känner i alla fall ett par tre stycken som jag vet ska med på resan.

Och på tal om trevligt sällskap, Brittany verkar tydligen tycka att jag är ett väldigt trevligt sådant! Hon vill nämligen att jag ska gifta mig med hennes syster så jag blir en del av hennes familj! Hon gjorde dock inte det bästa jobbet med att marknadsföra lillasyster. Visst, det började bra: 19 år, väldigt söt, "pretty cool" osv. Men sedan tillade hon av någon anledning att hon åkte dit för rattonykterhet i sommras och fick skaka galler under ett par dagar. Visst har det kanske blivit lite inne med det på nått konstigt sätt efter fröknarna Paris Hilton och Nicole Richies blixtvisiter bakom lås och bom, men hallå?

Hursomhelst känns Brittany lite som den där coola storasystern jag aldrig haft, så jag skulle verkligen inte ha nått emot att fira framtida jular å sånt i hennes sällskap, men vi får väl se om det blir någon blind date med lillasystern på andra sidan Atlanten...

Inga kommentarer: