söndag 11 november 2007

Stanna hela året?

Acklimatiseringstiden är över! Jag börjar verkligen, på riktigt alltså, känna mig som hemma här i Aix. Idag sjöng jag i duschen, ett tecken så gott som något?

Det är inte så många dagar kvar här börjar jag känna redan nu, bara si så där 75st tror jag. Och nu har folk börjat inse att jag och Annika "snart" far. Påtryckningarna att vi ska stanna båda terminerna börjar komma från allt fler håll.
Vi trodde att vi egentligen redan gjort vårat val och inte kunde ändra oss, men så för någon dag sedan fick Annika ett sms. Robert hade kollat upp det där och meddelade att vi fortfarande kunde stanna året ut, och det var inte så dyrt som vi i sådana fall hade trott att det skulle vara.

Igår började jag fundera på allvar på det här. Precis som jag någon gång i slutetpå juli på allvar började fundera på om jag verkligen skulle lämna världens största statoil för skola i Frankrike.
Jag har i mitt överfulla lilla huvud börjat väga för och nackdelar mot varandra. Vågskålen är överaskande jämn faktiskt. Jag som hela tiden varit inställd på att det skulle vara slut den 25e januari.

Men eftersom jag döpte den här bloggen som ni kan se ovan så har jag definitivt inte ändrat min uppfattning om sejouren här, än i alla fall...


1 kommentar:

Anonym sa...

Näe, inte ska du stanna hela året! de fattar du väl själv!;P