måndag 26 november 2007

Jag skriver för att skriva

Jag har fått order av vissa att uppdatera bloggen oftare. Och jag vill verkligen skriva något här (mest för att ha en anledning till att slippa undan historie-plugget). Jag gillar dock inte att skriva helt meningslösa inlägg, vilket är precis vad jag gör just nu.

Men för att få någon som helst substans i det här inlägget ska jag skriva lite grann om det som ständigt rör sig i en tonårskilles tankar - nämligen mat (just det, mat, vad trodde du?!).

Efter att ha ätit relativt sunt och i princip helt avstått från godis och dylikt under nästan två månader så urartade mina matvanor i helgen.
Fredag - efter skolan var jag jättehungrig, så jag gick och tog en Charolais på en liten restaurang/snabbmatsställe nära oss. Fransk snabbmat när den är som bäst! En Charolais är en varm baguett med samma innehåll som en hamburgare brukar ha, samt gudomligt goda hemlagade pommes. På kvällen svängde jag förbi Robert. Han var hungrig. Det slutade med att vi gick på samma ställe som jag ätit lunch på. Denna gång tog jag en fiskburgare. Maten där känns ändå relativt nyttig jämfört med de svenska alternativen. Vid tog hem maten till lägenheten och avnjöt den med ett par glas vin. Jag avstod dock frestelsen då vi efter midnatt passerade 24h-bageriet. Lite duktigt av mig i alla fall!
Lördag - Vi firade Thanksgiving. Say no more.
Söndag - Jag och Annika sa, "idag ska vi vara nyttiga", vi hade nämligen en stor skål med kycklingsallad i kylskåpet. Nyttigheten höll sig till på kvällen då salladen var slut. Vi skulle ha filmkväll med Robert, så innan han kom passerade vi affären. Jag inhandlade en pizza samt två påsar chips. Innan jag hann trycka i mig pizzan undrade Robert om vi skulle med och köpa glass innan filmen. Självklart. Efter två delikata skopor Ben&Jerrys-glass tryckte vi två påsar chips till filmen som avslut på veckan. Nyttigt var ordet.

Efter denna hemska (underbara) mathelg bestämde vi oss för att äta nyttigt i veckan. Dvs, precis som vi har ätit innan denna helg, samt att vi ska låta bli vår dagliga baguette (hemska tanke!!).

Som start på våran nyttiga vecka var jag dock tvungen att äta upp pizza jag inte åt i gårkväll, jag kunde ju inte låta den gå till spillo liksom...

Inga kommentarer: